Saytni yaratish ketma-ketligi va bosqichlarni aniq o’rganish butun loyiha muvaffaqiyatining kalitidir. Ehtimol, bilmagan foydalanuvchi uchun sayt yaratish arzimas ishdek tuyulishi mumkin. Xo’sh, bu yerda nima juda murakkab. Aslida, sayt yaratishning har bir bosqichi mashaqqatli ish bo’lib, buning uchun veb-studiya jamoasining har bir ishlab chiquvchisi javobgardir.
Sayt yaratish, siz o’ylaganingizdek, nafaqat dizaynni ishlab chiqish va dasturlashni, balki loyihani batafsil tahlil qilishni, mijoz bilan hamkorlikni va loyiha maqsadlariga erishish uchun yechimlarni izlashni ham o’z ichiga oladi. Ushbu maqolada biz saytning bosqichma-bosqich rivojlanishi qanday sodir bo’lishini ko’rib chiqamiz va saytlarni yaratish tartibini batafsil bayon qilamiz.
Sayt yaratishning asosiy bosqichlari:
- Saytning maqsad va vazifalarini belgilash;
- Saytni ishlab chiqish uchun texnik topshiriqni yaratish;
- Prototip yaratish;
- Sayt dizaynini yaratish;
- Joylashtirish;
- Dasturlash;
- Tarkibni to’ldirish;
- Tekshirish;
- Tayyor loyihani mijozga taqdim qilish.
Maqsadlarni, vazifalarni belgilash va sayt turini tanlash
Bizning veb-studiyamizning har bir mijozi ham sayt turlaridagi farqlarni ko’rmaydi, o’z maqsad va vazifalarini mustaqil ravishda aniqlay olmaydi. U bizga sayt yaratish iltimosi bilan murojaat qiladi. Biz, o’z navbatida, tayyorgarlik bosqichini amalga oshiramiz – mijozga sayt nima uchun kerakligini, u qanday vazifalarni hal qilishi kerakligini tahlil qilamiz: Internetda kompaniya vakili sifatida harakat qilish yoki tovar va xizmatlarni sotish, kompaniya uchun sifatli reklama bo’lishi uchun harakat qilamiz. Bularning barchasi mijoz bilan kelishilgan holda amalga oshiriladi. U o’zi nima uchun saytga muhtojligini, kompaniyaga qanday yordam berishini tushunishi kerak.
Vazifalar qo’yilgandan so’ng, maqsadli auditoriya aniqlanadi. Sayt kim uchun yaratilayotganini, mijoz nimani taklif qilishi mumkinligini va saytga tashrif buyuruvchilar taklifga qanday munosabatda bo’lishini tushunish muhimdir. Maqsadli auditoriyaning ta’rifi o’z qoidalarini “takidlaydi”, olingan ma’lumotlarga asoslanib, saytning tuzilishi, mazmuni, dizayni, funksionalligi va boshqalar shakllanadi.
Keyinchalik, marketing tahlili o’tkaziladi, unda raqobatchilar, mahsulot yoki xizmatning mavsumiyligi, faoliyat va bo’shliqlar, taklifning raqobatbardoshligi tahlil qilinadi. Tashrif buyuruvchilarning e’tiborini jalb qilishga yordam beradigan omillar aniqlanadi. Tugallangach, sayt prototipi ishlab chiqiladi va mijozga namoyish etiladi.
Saytni rivojlantirishning keyingi bosqichi: texnik shartlarni shakllantirish
Texnik topshiriq – mijoz bilan birgalikda tuzilgan hujjat. U saytning batafsil tavsiflarini o’z ichiga oladi:
- Dizayn istaklari (ranglar, korporativ identifikatsiyadan foydalanish va uni rivojlanishi, grafik elementlarning matn elementlariga nisbati);
- Semantik yadro;
- Sayt tuzilishi, sahifalar soni, toifalar, bloklar;
- Saytning funksionalligi (faqat standart yoki qo’shimcha modullarni ishlab chiqish, ularning batafsil tavsifi va maqsadlari);
- Qo’llaniladigan texnologiyalar;
- Resursga qo’yiladigan texnik talablar.