Saytga kiruvchilar sonini aniqlash

Saytga kiruvchilar sonini aniqlash – Veb analitika (inglizcha. Web analytics)

Veb-tahlil – bu veb-saytga kiruvchilar to’g’risida ma’lumotni takomillashtirish va optimallashtirish maqsadida ularni o’lchash, to’plash, tahlil qilish, taqdim etish va izohlash tizimi. Veb-tahlilning asosiy vazifasi veb-sayt trafigi monitoringi bo’lib, uning asosida saytning auditoriyasi aniqlanadi va veb-resursning rivojlanishi va kengayishi to’g’risida qaror qabul qilish uchun tashrif buyuruvchilarning harakati o’rganiladi. Veb-tahlil nafaqat saytlarni takomillashtirishda, balki onlayn reklama uchun byudjetni optimallashtirishda ham ishlashga imkon beradi.

1990 yilda, HTTP protokoli tug’ilishi bilan veb-tahlil davri boshlandi. Jurnal fayllarida foydalanuvchi va server o’zaro ta’sirini yozib olish mumkin bo’ldi. Har safar Internet foydalanuvchisi HTML elementiga qo’ng’iroq qilganda, jurnal fayliga urilgan satr yoziladi. Trafikning ko’payishi bilan sayt egalari juda ko’p xitlar olishni boshladilar, jurnal fayllari hajmi oshdi. Bunday ma’lumotlarning hajmini tahlil qilish uchun zarur bo’lgan narsa.

1993 yilda WebTrends-ning yaratilishi tijorat veb-tahlilining boshlanishi deb hisoblash mumkin

1995 yilda Analog tizim yaratildi – jurnal fayllarini tahlil qilish uchun birinchi bepul tizim. Analog jurnal fayllaridan hisobotlarni yaratishga imkon berdi, aniq hujjatlarga ega va ma’lumotlarni grafik izohlash qobiliyatiga ega edi. Va nihoyat, nafaqat dasturchilar, balki professional marketologlar ham veb-tahlilni amalga oshira oldilar.

Vaqt o’tishi bilan sahifalarda ko’proq elementlar paydo bo’ldi – elementni yuklash sahifani yuklashni anglatmaydi. Tarmoqlarni rivojlantirish bilan eng keng tarqalgan bo’lib kirilgan sahifalar – javascript teglari to’g’risida ma’lumot to’plashning yangi usuli paydo bo’ldi. Javascript teglari saytning barcha sahifalarida egasi tomonidan amalga oshiriladi. Sahifani yuklashda teg bajariladi – foydalanuvchi tashrifi haqida ma’lumot to’playdi va uni ma’lumotlar bazasida saqlaydi.

Saytning ishchanligini, tashrif buyuruvchilarning xatti-harakatlari tendentsiyalari asosida rivojlantirish
Internetda reklama kampaniyalari va qidirish mexanizmlarini reklama qilish samaradorligini baholash
Saytning tuzilishi, navigatsiyasi va tarkibidagi muammoli joylarni aniqlash
Saytda taqdim etilgan mahsulotlar qatorini optimallashtirish
Saytning bo’limlari va veb-sahifalaridagi trafik statistikasi sizga quyidagilarni tushunishga imkon beradi.
ko’rilgan veb-sahifalar soni
saytni qidirish mexanizmlarida topadigan kalit so’zlar va iboralar,
tashrif buyuruvchilar geografiyasi
tashrif buyuruvchining veb-sahifada o’tkazgan vaqti,
Veb-sahifalar o’rtasida navigatsiya
sayt auditoriyasi (tasodifiy, doimiy tashrif buyuruvchilar va hk)
Saytga tashrif buyuruvchilar uchun qulaylik va hk.
Veb-tahlil usullari
Sayt trafigini tahlil qilish: statistika, tendentsiyalar, mutlaq va nisbiy ko’rsatkichlar

Elektron tijorat ma’lumotlarini tahlil qilish: o’rtacha hisob-kitoblar, ommabop mahsulotlar, trafikni jalb qilish kanallari bo’yicha daromad

Foydalanish mumkinligi tahlili: sekin urish zichligini tahlil qilish, saytga tashrif buyuruvchilarni o’zgartirish yo’llari, o’tish joylarini tahlil qilish

Sahifadagi tashrif buyuruvchilarning xatti-harakatlarini tahlil qilish: shakllar bilan o’zaro ta’sir, mikro va so’l konversiyalar

Qiyoslash. Mustaqil platformalardan foydalangan holda umumiy tendentsiyalar va raqobatchilar bilan taqqoslash (Alexa, GemiusAudience, Google Trends)

Yakuniy tahlil. Foydalanuvchi tomonidan reklamani ko’rishdan tranzaktsiyani yakunlashgacha bo’lgan to’liq yo’lni kuzatish, shuningdek, takroriy savdo.

Cookie fayllari to’plami. Bu tahliliy xizmatlarga foydalanuvchi shaxsiy ma’lumotlarini taqdim etgan veb-resurslardagi o’zaro bog’liqlikni aniqlashga imkon beradi. Bundan tashqari, foydalanuvchilar to’g’risidagi to’plangan ma’lumotlarga asoslanib, ular uchun maqsadli reklama sozlanishi mumkin. Shu bilan birga, cookie-fayllarning maxfiyligi bilan bog’liq xavotirlar foydalanuvchilarning sezilarli ozchiliklari uchinchi tomon cookie fayllarini blokirovka qilish yoki yo’q qilishga olib keldi. 2005 yilda ba’zi ma’lumotlarga ko’ra, Internet foydalanuvchilarining qariyb 28 foizi uchinchi tomon cookie fayllarini to’sib qo’ygan va 22 foizi kamida oyiga bir marta o’chirib tashlagan.

Bugungi kunda veb-tahlil bilan bog’liq atamalar uchun hali ham global kelishilgan ta’riflar mavjud emas. Ushbu sohada o’z hissasini qo’shgan asosiy tashkilotlar IAB (Interfaol reklama byurosi), JICWEBS (Buyuk Britaniya va Irlandiyada qo’shma sanoat standartlari qo’mitasi) va rasmiy ravishda WAA deb nomlanuvchi DAA (Raqamli tahlil assotsiatsiyasi). (Veb-tahlil uyushmasi, AQSh). Biroq, ko’plab atamalar ular tomonidan faol qo’llaniladi va shuning uchun quyidagi ro’yxat foydali boshlang’ich bo’lishi mumkin:

O’tish darajasi – bu sahifada boshqa harakatlarsiz yoki serverga faqat bitta so’rov bo’lgan seansga tashriflar foizi.

Tugmani bosish (English Click path) – tashrif yoki seans ichidagi sahifalarni ko’rishning xronologik ketma-ketligi.

Xit – veb-serverdan fayl so’rovi (masalan, veb-sahifa, rasm, JavaScript yoki uslublar kaskadli jadvali).

Pageview (eng. Pageview) – saytning bitta sahifasini, boshqacha qilib aytganda, Internet-saytning bitta HTML-faylini (veb-sahifasini) yuklab olish uchun so’rovni namoyish qilish. Sahifani ko’rsatish va ko’rish ko’pincha chalkash, lekin bu mutlaqo boshqa tushunchalar. Bitta sahifa taassuroti bir nechta ko’rinishni yaratishi mumkin, chunki barcha rasm fayllari, .js va .css veb-serverdan ham talab qilinadi.

Noyob tashrif buyuruvchi / noyob foydalanuvchi (noyob tashrif buyuruvchi / noyob foydalanuvchi) – ma’lum bir vaqt ichida (masalan, kun, hafta yoki oy) sahifani ko’rish yoki tashrif buyurishni yaratadigan o’ziga xos identifikatorli mijoz. Haqiqiylikni tekshirish, odatda saytning sahifa kodidan foydalanib kompyuterga joylashtirilgan doimiy cookie-fayl yordamida amalga oshiriladi. “Tashrif buyuruvchi” – bu manba tashrifi paytida kompyuterda o’tirgan odam bilan bir xil emas, chunki har bir kishi turli xil kompyuterlardan foydalanishi yoki bitta kompyuterda turli xil brauzerlardan foydalanishi mumkin va har bir holatda boshqa tashrif buyuruvchi sifatida qabul qilinadi. Ko’pincha, tashrif buyuruvchilar ma’lumotlarning maxfiyligiga nisbatan sezgir bo’lmagan Flash LSO (Local Shared Object) yordamida aniqlanadi.

Tashrif / Sessiya (English Visa / Session) – foydalanuvchi veb-sayt yoki ilova bilan faol ishlaydigan vaqt davri. Saytdan yoki ilovadan foydalanish to’g’risidagi barcha ma’lumotlar sessiyaga ilova qilingan: sahifa ko’rinishi, voqealar, elektron tijorat operatsiyalari va boshqalar. Tashrif yoki sessiya sahifa so’rovlarining ketma-ketligi yoki teglar holatida, bir xil aniqlangan mijozdan rasm so’rovlari. Agar biron-bir so’rov ma’lum bir necha daqiqa ichida yozilmagan bo’lsa, tashrif tugadi deb hisoblanadi. 30 daqiqali cheklov (“kutish vaqti”) ko’plab tahliliy vositalar tomonidan qo’llaniladi, ammo ba’zi vositalarda (masalan, Google Analytics) uni boshqa daqiqalar soniga o’zgartirish mumkin. Tahlil ma’lumotlarini yig’uvchilarning tashrif buyuruvchilar sahifa ko’rishlari orasida boshqa saytlarni ko’rib chiqqanligini aniqlashning ishonchli usuli yo’q; agar tahlillarda boshqacha sozlanmagan bo’lsa, tashriflar (sahifalarni ko’rish, chertish) 30 daqiqagacha davom etgunga qadar bitta tashrif hisoblanadi.

Faol vaqt / ish vaqti – tashrif buyuruvchilarning veb-sahifadagi kontent bilan o’zaro ishlashiga sarflaydigan o’rtacha vaqt sichqoncha harakatlari, bosishlar, muzlatish va aylantirish asosida hisoblanadi.

2005 yilda Google Urchin Software Corporation va uning Urchin loyihasini sotib olib, Google Analytics veb-tahlil tizimini yaratdi.

2006 yilda sahifaga tashrif buyuruvchilarning xatti-harakatlarini tahlil qilish boshlandi. Sahifaga tashrif buyuruvchilarning xatti-harakatlari yozuvi saqlanib qoldi. Bosish va aylantirish kartalari hosil bo’ladi. Veb-tahlil nafaqat miqdoriy, balki sifat jihatidan ham to’xtadi.

Veb-tahlil veb-sayt yaratish va onlayn reklama qilishning ko’p jihatlariga yordam beradi. Ularning asosiylari: Bosish – foydalanuvchi boshqaruvni bosganida ro’y beradigan hodisa. Hodisa veb-saytda sodir bo’ladigan yagona harakatlar yoki harakatlar zanjiri. Sahifalarni ko‘rish – bu voqea turi.

O’tish tezligi (ingl. Bounce Rate) – dastlab Google Analytics hisobotlarida aniqlangan va asl nusxada seans uchun 1 sahifadan ko’p bo’lmagan tashrif buyuruvchilar foizi sifatida izohlanadi. veb-saytga emas, balki bitta sahifaga qo’llaniladigan statistika foiz sifatida o’lchanadi.

Birinchi tashrif (eng birinchi tashrif) – nazariy jihatdan ilgari ushbu veb-resursga hech qanday o’tishlar qilmagan noyob aniqlangan mijozning saytga tashrifi. Oldindan aniqlangan mijozning saytda bo’lish-bo’lmasligini aniqlashning yagona usuli, avvalgi tashrifdan olingan doimiy cookie fayllari yoki raqamli barmoq izi bo’lishi, chunki “cookie” saytdan o’chirilgan bo’lsa, “birinchi tashrif” yorlig’i ishonchli emas. avvalgi tashrif vaqti.

Chastotalar (Eng. Frequency) ma’lum vaqt ichida mijozlarning veb-saytga tashrif buyurish chastotasini ko’rsatadi. U sessiyalarning (yoki tashriflarning) umumiy sonini ma’lum vaqt davomida, masalan, oy yoki yil uchun noyob tashrif buyuruvchilarning umumiy soniga bo’lish yo’li bilan hisoblanadi.

Taassurot bu siz ko’rayotgan sahifada reklama. Siz ko’rayotgan sahifada, aslida ekranda ko’rsatilgan maydon ostida paydo bo’lishi mumkin, shuning uchun aksariyat o’lchovlar reklama ko’rinadigan degani emas.

Sahifani ko’rish vaqti (English Page Time Viewed) – bitta sahifaning ekranda ko’rsatilgan vaqti (yoki blog, reklama bannerlari va hk), ushbu sahifani so’rash vaqti va vaqt o’rtasidagi hisoblangan farq sifatida o’lchanadi. keyingi yozilgan so’rovning Agar biron-bir yozib olingan so’rov bo’lmasa, ushbu sahifani ko’rish vaqti hisobotlarga kiritilmaydi.

Issiqlik xaritasi (Saytning ustki qatlami) – bu hisobot berish usuli, unda statistika (sekin urish) yoki “issiq joylar” veb-sahifaning vizual suratidagi jismoniy joylashuv bilan belgilanadi, issiqlik xaritasi saytdagi foydalanuvchilarning faolligini aks ettiradi.

Veb-tahlil vositalari
Siz statistikani quyidagilar yordamida to’plashingiz mumkin:

Hisoblagichlar tashqi dasturlardir. Statistikani olish uchun veb-sayt veb-sahifalarida kichik kodli parcha (odatda 1-2 kilobayt) o’rnatilgan. Gap shundaki, saytga kirganingizda brauzer ma’lumot to’plash saytiga joylashtirilgan rasmni yuklaydi. Hisobni yuklab olish ma’lumotlari ma’lumotlar bazasiga kiritiladi, ularni statistika yig’ish va qayta ishlash xizmatlari etkazib beruvchisining serveriga joylashtirish mumkin, keyin esa, masalan, uning veb-saytida ko’rish mumkin.

Serverda to’plangan ma’lumotlarni to’playdigan ichki dasturlarni jurnal analizatorlari yordamida.
Jurnal analizatorlari va hisoblagichlarni taqqoslash

Jurnal analizatorlari saytdagi hech narsani o’zgartirmasdan statistik ma’lumotlarni to’plashga imkon beradi. Veb-server mustaqil ravishda jurnal fayllarini yaratadi va ularni serverga saqlaydi. Ma’lumotlar standart formatda kompaniya serverlarida saqlanadi. Bu kompaniyalarga ma’lumotlarni tahlil qilish uchun o’z dasturlarini yaratishga, kerakli vaqtda yangilanishlarga o’tishga imkon beradi. Jurnal fayllarida qidiruv robotlarining xatti-harakatlari haqida ma’lumotlar mavjud bo’lib, ular SEO optimallashtirish bo’yicha ishni to’g’ri baholashga imkon beradi.

Hisoblagichlar sahifani ochgandan keyingina yuklaydi. Shu sababli, ular keshlangan sahifalarga kirishni hisobga olishlari mumkin, bu log analizatorlarida mumkin emas. Siz nafaqat tashriflar haqida standart ma’lumotlarga, balki xaridlar soniga, ma’lum tugmalarni bosish va shunga o’xshash narsalarga ham kirishingiz mumkin. Serverlari bo’lmagan kompaniyalar, agar hisoblagichlardan foydalansalar, veb-tahlil uchun ma’lumotni saqlashlari mumkin. Hisoblagichlar bugungi kunda veb-tahlilda standart hisoblanadi.

Jurnal tahlillari
Asosiy maqola: Log Analyzer
WebTrends (WebTrends)
Webalizer
AWStats
Veb-tahlil tizimlari (eskirgan nom – trek taymerlari)

Foydalanuvchi tomonidan belgilangan muayyan tilim (o’lchovlar) uchun tanlangan tashriflar to’g’risida ma’lumotni umumlashtirish.

Google tahlillari
Piwik
Yandex.Metrika
Liveinternet
[email protected]
OpenStat (oldingi Spylog)
Hotlog
Adobe tahlillari

Sahifalar ko’rinishi bo’yicha batafsil ma’lumot bilan Internet-statistika tizimlari

Xulosa ma’lumotlariga qo’shimcha ravishda, ular har bir tashrif davomida sahifa ko’rinishlari haqida ma’lumot beradi.

Woopra
Yandex.Metrika

Sahifadagi foydalanuvchilarning xatti-harakatlarini batafsil tavsiflovchi Internet-tahlil tizimlari

Ular tashrif buyuruvchilarning barcha xatti-harakatlarini: sichqonchaning harakatlari, chertish, tugmalarni bosish va hokazolarni ko’rish imkoniyati bilan imkon qadar ko’proq ma’lumotlarni taqdim etishadi. To’plangan xatti-harakatlar ma’lumotlari asosida hisobotlar sahifada tashrif buyuruvchilarning xaritalari ko’rinishida tuziladi.

Yandex.Metrika
Spybox
Adobe tahlillari
Tag menejeri

Bu sizga saytga kodni faqat bir marta kiritishga va o’zingizning ichingizda saytdagi kodni o’zgartirish bilan bog’liq boshqa ishlarni bajarishga imkon beradi. Saytda hisoblagichlarni va boshqa kuzatuvchi elementlarni (mayoqchalar, kuzatuv piksellari) o’rnatish jarayonini soddalashtiradi.

Google tag menejeri
Tealium
Adobe Dynamic Tag boshqarish (DTM)
Signal
Qubit
Piwik
Tagcommander
Tushing
Reyting hisoblagichlari

Ular har bir tashrif buyuruvchilar sonini beradi


Oxirgi Ishlarimiz

Oxirgi Ishlarimiz


Blog

Blog


04
Dek 2023

Veb saytga SEO strategiya tayyorlash

Veb saytga SEO strategiya tayyorlash SEO strategiyasini tayyorlashda bir nechta muhim elementlar mavjud: Keyword (so’zlar) izlash va ishlatish: Asosiy qo’llaniladigan […]

02
Dek 2023

Toshkentda sotuv saytini yaratish narxi qancha?

Toshkentda sotuv saytini yaratish narxi qancha? Sotuv sayt yaratishning narxi o’zgaruvchan, sotuv saytini narxini belgilash uchun kerak bo’lgan faktorlar: saytda […]